KIESLOWSKI je nový projekt hudebníka známého jako DKP, který p?sobil v kapelách Bez pe?í a Houpací kon? a také je ?lenem doprovodné kapely Xaviera Baumaxy. S pianistkou Marií Kieslowski tvo?í duo, které sází na intimitu a syrovost základního akustického zvuku kytary, piana a kontrastu dvou barevn? výrazných hlas?. Album Tiché lásky je k?ehkou, intimní výpov?dí o láskách, které držíme hluboko uvnit?. Vše je zabaleno do výrazných melodií s poetickými a up?ímnými texty - Kieslowski je láska na celý život.
Současný projekt je podstatně křehčí a intimnější než předchozí rockové projekty. Jak k tomu došlo?
Přišlo to přirozeně z potřeby oholit písně na dřeň a zdůraznit intimitu, křehkost, zkusit se "neschovávat" za aranže, vazby a hluk. Dát prostor hlasům, které jen sdělují to, co je uvnitř.
V čem spatřuješ kontinuitu mezi Bez peří a současnou tvorbou?
Kontinuita je jasná. Jsem to pořád já, jen se vyjadřuji jinou, v současnosti pro mě přijatelnější, formou. Lidé co znali Bez Peří, mě bezpečně poznají. Já píšu pořád stejnou písničku. Jen jsem teď v podstatě sám za sebe. Dokonce hrajeme věci, které vznikly pro BP, a teď jsem jim dal jen křehčí kabát. Myslím, že dospět k jinejm polohám je přirozený a možná, že to za pár let bude vypadat a znít zase trochu jinak.
Co způsobilo, že se z rockera stal písničkář?
Při natáčení třetí desky Bez peří v roce 2006, které bylo přerušeno kvůli nedostatku peněz, se dostavila frustrace, únava. Taky se přidalo několik osobních problémů každého z nás a přestali jsme mít chuť hrát. Po necelém roce jsme zkoušeli nahodit řetěz, ale došlo nám, že to není ono …, že jedeme přes závit. Zbytek kapely se pustil do nového projektu a já se učil být sám. Vyměnil jsem kytarové riffy za základní akordy a jdu cestou, kde je důležitý jedinec a jeho příběh.
Celé album je prosté hostů (kromě bonusové skladby), záměr udržet album v osobní rovině?
Jednoznačně. Šli jsme po co největší intimitě, čistotě a jednoduchosti formy. Nahráli jsme staré piano v klubu a ve studiu jsme se hlídali, abychom to udrželi v dané rovině a neztratili se v aranžích. Na albu jsou jen písně, které vyhovovali těmto kritériím. Většina vznikla během posledního roku, ale skladbu Andělé mám už dvanáct let.
Máte tedy i skladby, které jsou „hlasitější“? Budete je hrát na koncertech?
Máme a hrát je budeme. To, že nejsou na desce, je jen proto, že jsme si určili směr a ten jsme dodržovali. Nechtěli jsme to překombinovat. Na další nahrávce bude určitě víc rytmu.
Václav Havelka & Jaromír 99 v jedné skladbě?
Píseň Pod akátem je podle mě "chlapská" věc a já chtěl zkusit, jak bude znít, když ji nazpívají výrazné mužské hlasy. Jaromír a Václav jsou přesně ty typy. Navíc oba kamarádi, jejichž tvorbu mám moc rád a spojuje nás, myslím, společný pohled na kulturu a svět obecně.
Chystáte křty? Bude tady něco speciálního?
Na křtu budeme hrát v rozšířené sestavě s kontrabasem a pedal steel kytarou, jako host zahraji Houpací koně, přijde i Jaromír 99 a křtít bude Marek Brodský, v jehož klubu část nahrávky vznikla a Jan Slovák, designér studia Lavmi a herec divadla Sklep.
Více na: http://www.kieslowski.cz/
Zdroj: http://www.indies.eu/