Dlouho očekávané album s názvem Mr.Country (což asi bude plánované marketingové označení interpreta, něco jako První dáma country music) natočil Petr Kocman v mnoha ohledech překvapuje, ale také možná v některých aspektech zaostává za očekáváním. Překvapením je široký autorský záběr – asi největším je countryové zpracování písní Jana Nedvěda (Křížem kráž, Vzpomínka, ovšem i skladba Tobě, kde se občasnou autorovu přílišnou sladkobolnost nepodařilo rozředit), svým dílem přispěl i Jiří Vondráček (Cowboy s harmonikou, Lovesong), I Petr Kocman má na CD několik svých písní (Mám rád akorát, Týden co týden), se svými písničkami přispěl i Petr Slabý,  a najdeme i jednu převzatou od Walt Altridgea. Jedna písnička je dílem Kocman Family – autor Zdeněk Kocman také spoluzpívá a uslyšíme i Andyho Kocmana. Stalo se už zvykem, zvát si jako hosta na CD Allana Mikuška, Petr Kocman si pozval ale i Bone Dixona či Denisu Markovou.

Zdálo by se, že tak široké autorské zázemí desku přinejmenším roztříští, ale Petru Kocmanovi se svým zpěvem a PK bandu zejména svými aranžemi písně sjednotit a dát jim společný relativně moderní countryový nebo  country rockový výraz, místy inklinující i k jižanskému rocku. Bohužel ale dál už ne. Deska jen opatrně nahlíží z devadesátek do tohoto tisíciletí, místy se snaží přesvědčit, že čím víc baskytara, tím víc moderní country (Cowboy s harmonikou, Mám tak akorát, Černá díra, uměřenější je Nostalgie dnů vánočních). A tak nakonec stejně potěší více konzervativněji pojaté skladby, kde vynikne hlas Petra Kocmana a není vyrušován bojovými aranžemi: Není zdrávo tak moc mít rád nebo Nelámej nade mnou hůl. Anebo pak písně z dílny J.Nedvěda, kde vítězila silná melodika a zpěvák i skupina jí respektovali (Křížem kráž, ale zejména Vzpomínka). Ona ani popová melodika Jiřího Vondráčka se nedala v jednom případě  zlomit a překonat a tak je na CD i pěkná středněproudovka, za kterou by se nestyděl i lecjaký veřejnoprávní rozhlas: Nelámej nade mnou hůl. Mě docela oslovil Lovesong, kompletně z dílny J.V.  A pak tedy rodinná píseň Andy… Na textaře se mrkněte na booklet sami, kromě J.N. má velký podíl i Hana Sorrosová.

V bookletu Petr Kocman vysvětluje, proč si vybral právě tyto autory a tyto písně, také zajímavé počtení. Po něm ještě více pochopíte symboliku desky a její kompaktnost, i když některé skladby budou mít tendenci vás stále vyrušovat (některé v dobrém, jiné v horším). Ale ať je to jak chce, CD s poměrně moderní a světovými trendy poučenou country tu konečně zase máme.

MK

CD Petr Kocman Mr.Country

ArtistPetr Kocman