Senior Prix 2014
Featured

Senior Prix 2014

Cenu Senior Prix 2014 letos na návrh SAI obdrželi Eva Pilarová, Václav Neckář, Jaroslav Wykrent, Tony Linhart, Pavel Sedláček, Svatopluk Macák, Vítek Fiala a Ivan Smetáček.

www.HudebníBurza.cz

www.HudebníBurza.cz

Hudební burzaS rozmachem vydávání vlastní tvorby na CD, nebo prezentováním na internetu, by měl vznikat celkem logicky přetlak v šuplících, protože ne všechno se dá použít pro vlastní potřeby kapely, nebo své. Při tvorbě zkrátka vzniká i něco, co je sice třeba dobré, ale zrovna se to nehodí do na právě vznikající album…Pak nastává problém, kam s písní. A není to zrovna jednoduché, zavolat potenciálnímu interpretovi a sdělit mu, že pro něho mám písničku, bez textu a  aby si pro ni přijel, že je skvělá a přesně pro něho…:-))

Několik kapek byrokracie od SAI

Několik kapek byrokracie od SAI

Několik kapek byrokracieKaždý kdo napíše písničku, by si ji měl ochránit, aby mu přinášela zaslouženou odměnu a taky, aby o ni nepřišel ve víru hudebního pirátství. Není to tak těžké a v současné době to jde jak inkoustem, tak elektronicky.
Jde o to, že písnička opatřená textem, ale i bez textu se prvním zveřejněním stává křehkou květinou, která buď může kvést den, týden a nebo hodně dlouho, tedy několik let a nebo se stane nesmrtelnou . A i kdyby se zdálo, že uschla, tak se jednoho dne zase probudí k životu a může žít další celé století. A to je potom trefa.

SAI - Svaz autorů a intepretů

SAI - Svaz autorů a intepretů

Svaz autorů a interpretůje profesní organizace, která zastupuje autory a inteprety na institucionální úrovni. SAI podporuje mnoho hudebních projektů a je již několik let významným partnerem Českého národního finále Porty. V roce 2010 oslavil jednadvacetileté výročí činnosti a podpořil jak folkové tak jazzové, alternativní, nebo rockové hudební projekty.

Jak pohřební auto zachránilo Portu - 3.

Jak pohřební auto zachránilo Portu - 3.

Typický letní den jednasedmdesátého: ráno sedám za volant, natankuju za padesátikorunu plnou nádrž a vydáváme se za tipem. Jak ubývá času, chytáme se i stébla: malé kulturáčky a plácky za nimi, koupaliště, amfiteátry a letní kina nebo jiná stráň.

Jak pohřební auto zachránilo Portu - 2.

Jak pohřební auto zachránilo Portu - 2.

Příběh, že Porta v Ústí skončila, je dvouverzový. Ta první obecně rozšířená verze hlásá, že festival v Ústí zakázali. Což nebylo v té době nic nepředstavitelného.

Jak pohřební auto zachránilo Portu - 1.

Jak pohřební auto zachránilo Portu - 1.

Vyjařilo se a my si s Hankou 29. dubna 1971 kupujeme auto. No dobře, auto. Tahle věc má pro další vývoj žánru zásadní význam. To auto není ledasjaké. Jednak je naše první a jednak je to pohřebák. Fakt. Sice už ztratil havraní glanc, ale černá stále viditelně prosvítá pod štětečky a dřívky opravovaným novým lakem.

Porta bez brýlí

Porta bez brýlí

Vidím blbě asi tak od deseti let. Předepsali mi brýle. Obroučky byly levné a strašně ošklivé. Nosil jsem je v kapse do kina a nasazoval si je, až když se zhaslo. V kině to jinak nešlo, většina filmů byla s titulky, dokonce i ty ruské.

Historie folku časopisecky

Historie folku časopisecky

Vyšlo první číslo obměsíčníku FOLKHISTORY. Je to mladší sourozenec už zavedeného „kolegy“ Rockstory. Každé číslo bude mapovat jeden rok historie folkové (a samozřejmě také country a dalších příbuzných žánrů) scény doma i ve světě. Na první číslo vyšel rok 1988.

Partner ePortýra
Image