Dnes existuje již dvacet dva rádií, která přijala partnerství pro spolupráci s Portou.Základem podpory je v prvé řadě prezentace festivalu před jeho konáním.
Ale důležité je i to, že se v těchto rádiích objevuje stále více možností, jak představit soutěžící skupiny, ale i hosty Porty v rozhovorech a návštěvách jednotlivých rádií. Porta není samozřejmě produkční agenturou nebo manažerem, který by všem zúčastněným soutěžícím domlouval pořady v rádiích. Tato spolupráce má ovšem velký význam především pro ty, jež se umí chytit příležitosti. To platí všude jinde a tedy i na Portě. Ten, kdo bude očekávat, že jej někdo dovede do rádia a řekne: „tihle jsou ti praví, kteří mají znít každý den ve vašem rádiu“, tak ten se samozřejmě nedočká a bude zklamaný.
Kapely a interpreti vědí, jak je to dnes těžké dostat se do rádií s novou písničkou. Ale mnozí redaktoři a šéfredaktoři našich partnerských rádií počítají s tím, že když se jim kapela z Porty ozve, tak se dohodnou na její prezentaci, udělá se rozhovor, zahraje se písnička a/nebo se dohodne další rozměr spolupráce. To už zase záleží na kvalitě písniček a nahrávek.Porta je jistým garantem a pomocníkem, ale každý pak už musí sám.
A to je výzva všem kapelám, aby toho využily. Nahrávky z Port jsou k mání, pokud kapela nemá vlastní nahrávky. Důležité je vědět, že to jde a že Porta může být odrazovým můstkem. Tak toho využijte…A v tom tkví opět výjimečnost Porty mezi ostatními festivaly. Pro účastníky jednotlivých ročníků se již pět let tvoří nejen audio nahrávky, CD, ale i videa, která jsou pak součástí propagace skupin a zpěváků. Samozřejmě i samotné Porty na internetu, rádiích a v dalších médiích. (jvz)