P?edevším chci pod?kovat všem, kte?í Portu v ?evnicích p?ipravili a nejvíc asi Jirkovi Vondrá?kovi. Byl jsem párkrát sv?dkem situace, kdy Jirka beze slova šel a okamžit? p?iložil ruku k dílu a vždycky skv?le vymyslel jak danou situaci ?ešit, je dob?e, že tam je, a? už si kdejací škarohlídi ?íkají, co cht?jí a pokud jsem i já m?l n?jaké pochyby, jist? je už dnes nemám.

Anička Roytová, jakožto mamča národní Porty, je hodná, ale přísná zároveň a to je dobře.
Co se týče mých pocitů účastníka, jsou převážně pozitivní a kladné, vezmu – li to od ubytování, jídla, zázemí pro muzikanty, technického zajištění, přes semifinálovou scénu, která se letos velmi povedla, především díky Honzovi Komínovi (pozn. redakce: a Oldovi Richterovi, Karlu Fenclovi, Milanovi, Pavle a Mirce) a zvukařskému tandemu Jindrák / Zavřel. Jen moderátorská dvojice mi přišla tak trochu odjinud, věděl bych jistě o lepších (Keller, Ošanec …) Co se týče hlavní scény, zvuk pro mě, jako muzikanta skvělý, i když si Verunka trochu stěžovala, že je to moc nahlas, ale ta si stěžuje vždycky … Bylo dobré, že se moc neopakovali stejní hosté z loňska, i když mohlo asi být v Dvoraně víc těch mladých, ale zase na druhou stranu rozumím tomu, že starší a osvědčení jistě přitáhnou více publika, což bylo v neděli i vidět. Chyběli mi vítězové loňské Porty, myslím, že by si malé recitálky jistě zasloužili. Jakožto porotce oceňuji přípravu štábu Porty, aby nám všem, kteří jsme v porotě seděli, nic nechybělo a systém 3 – 4 kapely a host je skvělý, už kvůli našim osobním potřebám. Co mě a asi nejenom mě zarazilo, bylo, že vyhráli dva z postupujících ze semifinále. Napadají mě tyto důvody, buďto poroty v oblastních kolech nejsou dost objektivní a sedí v nich převážně přátelé a kamarádi kapel anebo se ti co postoupili do semifinále tak hodně od předkola zlepšili. Co myslíte, jak to asi je? Musím konstatovat, že oproti loňské úrovni finále, byla to letošní přece jenom nižší, pořád jsem čekal, že mě někdo nakopne, jako to udělal v loni Xindl (tací jako on se asi objevují jen jednou za hodně dlouhý čas). Prostě, že si řeknu, to bych si chtěl znovu poslechnout, bohužel nic takového se nestalo, samozřejmě až na ty, které jsme spolu s ostatními porotci poslali do Ústí. Měl jsem například možnost slyšet Nevermore a Kosmonaut, jak na hřišti, tak potom samozřejmě nahoře a mrzelo mě, že jsem nemohl hodnotit jejich vystoupení dole s použitím ve finále. Klukům jsem potom vše vysvětlil u buřta a poslechnu si je určitě znovu a rád. Musím v tomto místě připomenout šťouralům, že posuzujeme především interpretaci a ta se zrovna Nevermore a K. oproti semifinálové scéně na hlavní opravdu moc nepovedla (intonace, rytmika). Co se týče moderátorské dvojice hlavní scény, je mi jasné, že je to dost vysilující výkon, ale měl bych pánové jednu malou výtku, zkuste si spočítat, kolikrát jste řekli slovo Asonance, Folkový lok a krásný lidičky v jednom vstupu, jinak prima a oceňuji tu dřinu.
Měl bych takový návrh, chybělo mi nějaké to trampské posezení s kytarou u ohně, šlo by to zařídit?
Portě Řevnice moc sluší a doufám, že to zapálení pořadatelů, které zase funguje, jak má, bude nekonečné a nikdy neutuchne. Ještě jednou díky a už teď se těším na příští rok.
PS: Jo a skvěle jsem si zajamoval s Honzou, Marcelou, Vojtou, Zdeňkem, Petem, Wabim, Pavlínou …

Luboš Stranďa Stráník