Tak nějak bez cíle vytvořit atmosféru jsem si přinesl ze zahrady dříví, zatopil v krbu a dal do přehrávače CD Kiďáka a jeho Srpnové trávy, které vydal před časem (2007) s Ríšou Melicharem, za finanční podpory přátel, firem a kamarádů.

Hledal jsem v bookletu informace o písničkách a hudebnících, ale našel jsem tam, asi díky maloprostoru bookletu, laskavé poděkování právě těm, kteří pomohli s albem v dobách, kdy je stále těžší a těžší cokoli vydat. A i tahle forma poděkování mi přišla celkem důstojná a uctivá, jak se sluší na slušňáka Kiďáka. Vždycky jde o to, jak se co řekne…

A jak ten oheň v krbu hořel, přidával jsem polena a poslouchal písničky. Uvědomil jsem si, jak krb - tedy ten oheň v něm – a Vojta s Ríšou jdou k sobě. Prvotním záměrem bylo rychle to poslechnout, napsat pochvalu, protože Kiďákovy písničky si to zaslouží, eventuálně najít chybky nebo nedokonalosti ve zvuku a překlep v bookletu, aby to nebylo trapně pozitivní, zkrátka napsat na CD recenzi. A tak nějak se to zvrhlo. Přikládal jsem polena, poslouchal a uvědomil si, jak příjemné a melodické písničky k táboráku dokážou navodit dobrou náladu i doma, když si člověk udělá alespoň trochu času. A že je fakt dobré, udělat si hezké odpoledne. Poslouchal jsem písničku za písničkou, občas mrknul, jak se která jmenuje, a mohu se zodpovědností kritického hudebníka tohle spojení doporučit.

Fakt je, že namíchat příjemný a lahodný zvuk hlasů a kytar se nezdá být nějak obtížné. Ale je to kumšt a každý to nesvede. Ve studu Ex Avik se to s přispěním masteringu ve studiu PyHa Pavlu Bromovi a Přemkovi Haasovi podařilo. Taky si zaslouží pochvalu jak výběr písniček, které se jedna za druhou válí v obláčcích trampského písničkářství, tak lahodné a příjemné zpívání obou protagonistů alba. Kdyby se bodovalo jak za starých časů v Melodii, tak dám klidně 4 a půl hvězdičky. Kdyby se pak ještě hodnotili třeba Simon s Garfunklem, tak abych měl k dispozici ještě tu půlhvězdičku…:-) Tu ale nemám, tak se nedá nic dělat.

Jestli chcete zažít to, co já, kupte si tohle album třeba na Kiďákových webovkách, postavte si doma krb nebo zatopte v kamnech, nikam nespěchejte a poslouchejte. Jo a bylinkový čaj se taky hodí.

Myslím, že se můžeme těšit na další album.